20 травня 2019 року Володимир Зеленський приніс присягу президента України і приступив до виконання обов’язків глави держави.
Українська асоціація платіжних систем підготувала звернення до нового президента України, в якому окреслила ряд питань, які потребують вирішення для майбутнього розвитку вітчизняного фінансового ринку.
Зокрема, у листі наголошується існування тиску з боку силових структур до компаній, які займаються переказом коштів і валютно-обмінними операціями. У зв’язку з цим президент — як суб’єкт законодавчої ініціативи — має повноваження подати законопроект, який чітко розмежує компетенцію правоохоронних органів з питань розслідування фінансових злочинів, а також визначить відповідний орган державної влади, який буде чітко і неухильно контролювати перевищення правоохоронними органами своїх повноважень.
Також увагу президента просять звернути на законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників і протидії застосуванню незадекларованої праці». Даний проект пропонує заборонити використовувати цивільні відносини між компанією і фізособами-підприємцями. Поява цього проекту викликала критику з боку бізнесу та суспільства. Проект не враховує нинішніх реалій ведення бізнесу та нових форм співпраці для креативних індустрій та IT-спеціальностей.
Інший законопроект №2413 (про т.зв. «спліт») передбачає передачу регулювання і нагляду за небанківським фінансовим ринком від Нацкомфінпослуг в Національний банк і НКЦПФР. Представники небанківського фінансового ринку акцентують увагу на небезпеках, які несе прийняття даного законопроекту для компаній та клієнтів. Зокрема, найголовніша з них — можлива «зачистка» всього ринку небанківських фінансових послуг та їх поділ між «зацікавленими особами».
Одночасно в листі йдеться про питання:
- Вдосконалення чинного законодавства щодо застосування арешту майна (грошових коштів), які знаходяться на відповідних окремих рахунках небанківських фінансових установ, з метою впровадження дієвих механізмів захисту прав і законних інтересів клієнтів — споживачів фінансових послуг з переказу грошових коштів.
- Застосування РРО небанківськими фінансовими установами та комерційними агентами банків за операціями з переказу коштів.
- Необхідності імплементації норм Європейської платіжної директиви PSD2.