Categories: Новини

Лідери банківського сектору разом із Mastercard розповіли Forbes про виклики та здобутки воєнного року, головні інновації, плани на 2023 рік та бачення України майбутнього.

Коли на початку зими 2022 року гравці платіжної сфери прораховували геополітичні ризики, мало хто очікував, з чим доведеться зіткнутися фінансовій системі України.

Проте банки не зупинились: безготівкові операції здійснювалися, а фінансові сервіси працювали й розширювалися. Уже протягом перших тижнів війни українські банки продемонстрували неймовірну гнучкість, взаємодію та знайшли рішення для потреб своїх клієнтів.

Як саме фінансовому сектору вдалося втриматися й налаштувати всі процеси для стабільної роботи, яким буде банкінг у 2023-му, а Україна після перемоги – Forbes спільно з Mastercard дізнались у головних банкірів країни.

Безперебійне обслуговування клієнтів вдалося забезпечити завдяки сміливості наших працівників

Олег Клименко

Член правління з розвитку роздрібного бізнесу ОТП Банку

На початку 2022-го ми вже активно аналізували ситуацію в країні та готувалися до різних можливих сценаріїв подій. Ми добре підготувалися в частині диджитал-рішень для клієнтів, забезпечивши надійну роботу мобільного банкінгу, сайту, чатів, карт.

Зокрема, нашій ІТ-команді вдалося за два тижні перенести ключову частину сервісів у хмару, що забезпечило безперебійну роботу ІТ-інфраструктури. Досить велике навантаження було на картковий бізнес, враховуючи динамічний характер вимог регулятора.

Після перемоги Україна стане центром інвестицій, це буде час можливостей і важкої праці

Антон Тютюн

Заступник голови правління, відповідальний за роздрібний бізнес Ощадбанку

Ощадбанк готувався до повномасштабного вторгнення заздалегідь. Ми розробляли плани реагування за всіма ключовими напрямками: операційний блок, безпека, бізнес-питання, персонал. Проте ключовий фактор збереження стійкості – люди.

Повномасштабна війна показала, що команда – це наш головний актив. Попри плани й попередню підготовку, саме люди зіграли ключову роль у збереженні стабільності системи, не тільки банківської, але й держави в цілому.

 

Найбільший роздрібний банк країни має підтримувати всіх, хто спирається на нього

Дмитро Мусієнко

Член правління ПриватБанку з питань роздрібного бізнесу

Підтримувати фінансову систему в умовах війни та невизначеності нелегко, але найбільший роздрібний банк країни має забезпечувати стійкість та приймати правильні рішення. У великої фінустанови, якою є ПриватБанк, кожне рішення має вплив не тільки на клієнтів, але й на працездатність всієї банківської системи. Фінансова екосистема України витримала удар дуже гідно.

Безумовно, усіма успіхами банк завдячує своїм працівникам. Я завжди пишався командою, але зараз це нові відчуття. Коли в Старобільську 2 березня касир залишає дитину в укритті та йде працювати навіть не у своє, а сусіднє відділення, бо там черга й людям потрібні гроші й підтримка.

У фокусі залишаються особиста безпека співробітників, підтримка мобілізованих працівників та армії

Себастіан Рубай

Заступник голови правління ПУМБ

Банківський сектор зустрів 24 лютого більш підготовленим, ніж будь-коли. Усі елементи були міцними: бізнес-моделі, база даних клієнтів і їхня поведінка, ліквідність і позиція в капіталі. ПУМБ вистояв цей турбулентний період завдяки своїй команді, лояльності клієнтів, надійній диференційованій бізнес-моделі.

Зокрема, протягом останніх трьох років ми перевели внутрішню взаємодію в команді на гнучку модель. Усі працівники поділені на невеликі незалежні робочі групи, що було хорошою основою для управління ситуацією під час війни.

Банківська система потребуватиме перегляду бізнес-моделей, спрощення процесів та використання хмари для заміни дорогої старої інфраструктури

Олександр Писарук

Голова правління Райффайзен Банку

2022-й став роком історичних випробувань, але російській агресії не вдалося нас зупинити. Банки вже пройшли найскладніші моменти адаптації операційної моделі до умов війни. Наступний рік не буде легшим, але ми впораємося.

З початком повномасштабної війни ми прискорено перейшли в хмару – «Райф» мігрував за рекордні три місяці на початку війни, безпечно та комфортно для клієнтів. Наші банкіри стали експертами з безперервності бізнесу й навчилися працювати в умовах воєнного часу. В мережі «Райфу» щодня працюють понад 310 відділень, а на випадок блекауту вже понад 110 із них облаштовані генераторами. Таких відділень ставатиме більше.

Ми будемо й надалі допомагати полегшувати життя українців, цифровізуючи банківські процеси і тим самим вкладаючи у відбудову країни

Сергій Харітіч

Заступник голови правління Укргазбанку

У 2022 році банку вдалося зберегти стійкість завдяки мобільності, згуртованості та професіоналізму нашої команди. За минулі роки ковід уже підготував нас до режиму віддаленої роботи, а з початком війни навчилися бути ще більш адаптивними до різних викликів. Наша гнучкість – це також результат постійної диджиталізації процесів.

Вже 26 лютого ми запустили в нашому мобільному застосунку «ЕКОбанк Онлайн» функцію збору донатів на ЗСУ. Також банк став партнером проєкту United24 та забезпечував роботу інтернет-еквайрингу, щоб власники карток різних банків України могли безперебійно донатити на цілі цього проєкту. Завдяки партнерству з United24 уже зібрано близько 360 млн грн.

Технологічні рішення та сервіси, які ми розвивали роками, у воєнний час набули особливого значення – забезпечуючи безперебійний доступ українців до фінансових послуг

Інга Андреєва

Генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові

Україна перебуває у фокусі уваги всього світу, не з тієї причини, з якої б нам усім хотілося, а з відкриттями, яких, здається, не очікував від нас ніхто і навіть ми самі. Кількість міжнародних зустрічей, де команда Mastercard представляла країну протягом останнього року, рекордна. І українська стійкість була й залишається нашим головним меседжем.

Стійкість – це про злагоджену взаємодію, завдяки якій ми разом із банками, торговельними партнерами, Національним банком і урядом тримаємо фінансовий фронт та забезпечуємо безперебійну роботу всієї платіжної екосистеми в умовах повномасштабної війни. Ми активно допомагали банкам впроваджувати хмарні рішення, аби забезпечити стабільність їхньої інфраструктури.

Про успіх фінансової системи та банків можна говорити лише завдяки ЗСУ

Михайло Рогальський

Співзасновник monobank

У 2022 році наш банк зміг зберегти стійкість завдяки загальній стійкості всієї фінансової інфраструктури України. Усі гравці ринку мобілізувалися та діяли як одне ціле: НБУ, банки й навіть клієнти, які проявили довіру і не створили зайвого ажіотажу. Безумовно, про успіх фінансової системи та банків можна говорити лише завдяки ЗСУ.

До війни ми були достатньо підготовлені – особливо в сенсі диджитал інфраструктури та віддаленої роботи. Досвід під час COVID багато в чому допоміг швидко адаптуватися. Проте, озираючись назад, розуміємо, що нам варто було б завчасно подбати про запасну інфраструктуру в хмарі.

Двигуном розвитку держави й розбудови стане малий та середній бізнес

Алла Комісаренко

Голова правління Sense Bank

Ще до війни ми переорієнтували та перебудували свої підходи й операційні процеси на диджитал, завдяки чому зберегли операційну стабільність та ефективні комунікації з клієнтами у 2022 році.

З перших днів російського вторгнення ми прийняли рішення відмовитися від бренду «Альфа» і вийшли минулого року з новим брендом Sense Bank.

Ключове завдання – забезпечити безперебійну роботу відділень мережі, банкоматів та дата-центрів банку в умовах блекауту

Андрій Кашперук

Заступник голови Правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Головним викликом 2022 року було втримати дієздатність системи банку, що вдалось зробити завдяки сильній ІТ-інфраструктурі та нашим працівникам. Упродовж років ми багато інвестували в безперебійність роботи ІТ-систем і в кібербезпеку банку й завдяки цьому встояли проти численних кібератак після початку повномасштабного вторгнення.

Банк зміг стабільно надавати послуги перш за все завдяки співробітникам, які продовжували працювати попри все. Допомогли команді в роботі віддалені доступи для клієнтів, можливість онлайн-обслуговування, диджитал-сервіси та продукти, онлайн-банкінг.

Olga

Share
Published by
Olga

Recent Posts

«‎Тиск на бізнес під час війни – це постріл собі у ногу»‎: голова МПА Галина Хейло

До бізнесу потрібно ставитись не як до гусаків, яких треба общипувати, а як до курей,…

8 місяців ago

Поповнення карток готівкою через термінали з 1 серпня потребуватиме телефону – НБУ

З 1 серпня внесення готівки через термінали вимагатиме від платника ввести номер мобільного телефону. Такі…

1 рік ago

Президент Міжнародної Платіжної Асоціації долучилась до Україно-польського економічного форуму

Президент Асоціації GPA Галина Хейло була запрошена на зустріч українського та польського бізнесу, в якій…

1 рік ago

Польща продовжила дію валютної угоди із НБУ

Центральні банки України та Польщі ще на рік продовжили дію угоди про можливість валютної підтримки…

1 рік ago

В Україні легалізували розрахунки електронними грошима

З 1 квітня 2023 року набув чинності законопроєкт №4366, який передбачає легалізацію в Україні розрахунків…

1 рік ago

Власники Android-пристроїв під загрозою: вірус Nexus атакує програми для онлайн-банкінгу

Троян маскується під легальні сервіси та портали, що свідчить про високий рівень його небезпеки У…

1 рік ago