Коли на початку зими 2022 року гравці платіжної сфери прораховували геополітичні ризики, мало хто очікував, з чим доведеться зіткнутися фінансовій системі України.
Проте банки не зупинились: безготівкові операції здійснювалися, а фінансові сервіси працювали й розширювалися. Уже протягом перших тижнів війни українські банки продемонстрували неймовірну гнучкість, взаємодію та знайшли рішення для потреб своїх клієнтів.
Як саме фінансовому сектору вдалося втриматися й налаштувати всі процеси для стабільної роботи, яким буде банкінг у 2023-му, а Україна після перемоги – Forbes спільно з Mastercard дізнались у головних банкірів країни.
Безперебійне обслуговування клієнтів вдалося забезпечити завдяки сміливості наших працівників
Олег Клименко
Член правління з розвитку роздрібного бізнесу ОТП Банку
На початку 2022-го ми вже активно аналізували ситуацію в країні та готувалися до різних можливих сценаріїв подій. Ми добре підготувалися в частині диджитал-рішень для клієнтів, забезпечивши надійну роботу мобільного банкінгу, сайту, чатів, карт.
Зокрема, нашій ІТ-команді вдалося за два тижні перенести ключову частину сервісів у хмару, що забезпечило безперебійну роботу ІТ-інфраструктури. Досить велике навантаження було на картковий бізнес, враховуючи динамічний характер вимог регулятора.
Після перемоги Україна стане центром інвестицій, це буде час можливостей і важкої праці
Антон Тютюн
Заступник голови правління, відповідальний за роздрібний бізнес Ощадбанку
Ощадбанк готувався до повномасштабного вторгнення заздалегідь. Ми розробляли плани реагування за всіма ключовими напрямками: операційний блок, безпека, бізнес-питання, персонал. Проте ключовий фактор збереження стійкості – люди.
Повномасштабна війна показала, що команда – це наш головний актив. Попри плани й попередню підготовку, саме люди зіграли ключову роль у збереженні стабільності системи, не тільки банківської, але й держави в цілому.
Найбільший роздрібний банк країни має підтримувати всіх, хто спирається на нього
Дмитро Мусієнко
Член правління ПриватБанку з питань роздрібного бізнесу
Підтримувати фінансову систему в умовах війни та невизначеності нелегко, але найбільший роздрібний банк країни має забезпечувати стійкість та приймати правильні рішення. У великої фінустанови, якою є ПриватБанк, кожне рішення має вплив не тільки на клієнтів, але й на працездатність всієї банківської системи. Фінансова екосистема України витримала удар дуже гідно.
Безумовно, усіма успіхами банк завдячує своїм працівникам. Я завжди пишався командою, але зараз це нові відчуття. Коли в Старобільську 2 березня касир залишає дитину в укритті та йде працювати навіть не у своє, а сусіднє відділення, бо там черга й людям потрібні гроші й підтримка.
У фокусі залишаються особиста безпека співробітників, підтримка мобілізованих працівників та армії
Себастіан Рубай
Заступник голови правління ПУМБ
Банківський сектор зустрів 24 лютого більш підготовленим, ніж будь-коли. Усі елементи були міцними: бізнес-моделі, база даних клієнтів і їхня поведінка, ліквідність і позиція в капіталі. ПУМБ вистояв цей турбулентний період завдяки своїй команді, лояльності клієнтів, надійній диференційованій бізнес-моделі.
Зокрема, протягом останніх трьох років ми перевели внутрішню взаємодію в команді на гнучку модель. Усі працівники поділені на невеликі незалежні робочі групи, що було хорошою основою для управління ситуацією під час війни.
Банківська система потребуватиме перегляду бізнес-моделей, спрощення процесів та використання хмари для заміни дорогої старої інфраструктури
Олександр Писарук
Голова правління Райффайзен Банку
2022-й став роком історичних випробувань, але російській агресії не вдалося нас зупинити. Банки вже пройшли найскладніші моменти адаптації операційної моделі до умов війни. Наступний рік не буде легшим, але ми впораємося.
З початком повномасштабної війни ми прискорено перейшли в хмару – «Райф» мігрував за рекордні три місяці на початку війни, безпечно та комфортно для клієнтів. Наші банкіри стали експертами з безперервності бізнесу й навчилися працювати в умовах воєнного часу. В мережі «Райфу» щодня працюють понад 310 відділень, а на випадок блекауту вже понад 110 із них облаштовані генераторами. Таких відділень ставатиме більше.
Ми будемо й надалі допомагати полегшувати життя українців, цифровізуючи банківські процеси і тим самим вкладаючи у відбудову країни
Сергій Харітіч
Заступник голови правління Укргазбанку
У 2022 році банку вдалося зберегти стійкість завдяки мобільності, згуртованості та професіоналізму нашої команди. За минулі роки ковід уже підготував нас до режиму віддаленої роботи, а з початком війни навчилися бути ще більш адаптивними до різних викликів. Наша гнучкість – це також результат постійної диджиталізації процесів.
Вже 26 лютого ми запустили в нашому мобільному застосунку «ЕКОбанк Онлайн» функцію збору донатів на ЗСУ. Також банк став партнером проєкту United24 та забезпечував роботу інтернет-еквайрингу, щоб власники карток різних банків України могли безперебійно донатити на цілі цього проєкту. Завдяки партнерству з United24 уже зібрано близько 360 млн грн.
Технологічні рішення та сервіси, які ми розвивали роками, у воєнний час набули особливого значення – забезпечуючи безперебійний доступ українців до фінансових послуг
Інга Андреєва
Генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові
Україна перебуває у фокусі уваги всього світу, не з тієї причини, з якої б нам усім хотілося, а з відкриттями, яких, здається, не очікував від нас ніхто і навіть ми самі. Кількість міжнародних зустрічей, де команда Mastercard представляла країну протягом останнього року, рекордна. І українська стійкість була й залишається нашим головним меседжем.
Стійкість – це про злагоджену взаємодію, завдяки якій ми разом із банками, торговельними партнерами, Національним банком і урядом тримаємо фінансовий фронт та забезпечуємо безперебійну роботу всієї платіжної екосистеми в умовах повномасштабної війни. Ми активно допомагали банкам впроваджувати хмарні рішення, аби забезпечити стабільність їхньої інфраструктури.
Про успіх фінансової системи та банків можна говорити лише завдяки ЗСУ
Михайло Рогальський
Співзасновник monobank
У 2022 році наш банк зміг зберегти стійкість завдяки загальній стійкості всієї фінансової інфраструктури України. Усі гравці ринку мобілізувалися та діяли як одне ціле: НБУ, банки й навіть клієнти, які проявили довіру і не створили зайвого ажіотажу. Безумовно, про успіх фінансової системи та банків можна говорити лише завдяки ЗСУ.
До війни ми були достатньо підготовлені – особливо в сенсі диджитал інфраструктури та віддаленої роботи. Досвід під час COVID багато в чому допоміг швидко адаптуватися. Проте, озираючись назад, розуміємо, що нам варто було б завчасно подбати про запасну інфраструктуру в хмарі.
Двигуном розвитку держави й розбудови стане малий та середній бізнес
Алла Комісаренко
Голова правління Sense Bank
Ще до війни ми переорієнтували та перебудували свої підходи й операційні процеси на диджитал, завдяки чому зберегли операційну стабільність та ефективні комунікації з клієнтами у 2022 році.
З перших днів російського вторгнення ми прийняли рішення відмовитися від бренду «Альфа» і вийшли минулого року з новим брендом Sense Bank.
Ключове завдання – забезпечити безперебійну роботу відділень мережі, банкоматів та дата-центрів банку в умовах блекауту
Андрій Кашперук
Заступник голови Правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group
Головним викликом 2022 року було втримати дієздатність системи банку, що вдалось зробити завдяки сильній ІТ-інфраструктурі та нашим працівникам. Упродовж років ми багато інвестували в безперебійність роботи ІТ-систем і в кібербезпеку банку й завдяки цьому встояли проти численних кібератак після початку повномасштабного вторгнення.
Банк зміг стабільно надавати послуги перш за все завдяки співробітникам, які продовжували працювати попри все. Допомогли команді в роботі віддалені доступи для клієнтів, можливість онлайн-обслуговування, диджитал-сервіси та продукти, онлайн-банкінг.