Даний законопроект передбачає запровадження кримінальної відповідальності керівника небанківської фінансової установи, її кінцевого бенефіціарного власника, іншого власника істотної участі у фінансовій установі за вчинення будь-яких дій, що призвели до завдання великої матеріальної шкоди (понад 170 тис. грн) державі або клієнтам.
Кримінальна відповідальність передбачає обмеження волі на строк від одного до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк, з накладенням штрафу від 85 тисяч до 170 тисяч гривень та позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
За внесення керівником або іншою службовою особою фінансової установи, окрім банку, у звітність, яка подається до Національного банку України та/або НКЦПФР та/або Нацкомфінпослуг завідомо неправдивих відомостей законопроектом передбачається покарання штрафом від 15 тисяч до 30 тис грн.
До пов`язаних з фінансовою установою осіб законопроектом пропонується віднести:
Крім того, в пояснювальній записці до законопроекту, як обгрунтування необхідності прийняття акту, наводиться ситуація яка склалась на ринку недержавних пенсійних фондів, а як приклад шахрайські дії з Корпоративним недержавним пенсійним фондом Національного банку в 2015 році, сума активів якого перевищувала 50% розміру всього ринку НПФ.
«Два колишні інвестиційні менеджери фонду нібито за незаконну винагороду розмістили активи на депозитних рахунках неплатоспроможних банків і в облігаціях підприємств, що були визнані неплатоспроможними. Укладались договори, за якими КНПФ НБУ брав на себе відповідальність за ризики неповернення кредитів, що видавались за рахунок пенсійних активів фонду, розміщених на депозитах у банках. КНПФ НБУ втратив пенсійних активів на 900 млн грн, що тоді дорівнювало близько 40% всіх активів системи недержавного пенсійного забезпечення. Іншими прикладами шахрайства є депозитно-кредитні схеми, маніпулювання цінами на акції пов’язаних компаній та необґрунтоване присвоєння інвестиційних рейтингів облігаціям підприємств. Щоб уникнути відповідальності за скоєння цих дій, шахраям стають в пригоді «глибокі знання» українського кримінального права» – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.
До бізнесу потрібно ставитись не як до гусаків, яких треба общипувати, а як до курей,…
З 1 серпня внесення готівки через термінали вимагатиме від платника ввести номер мобільного телефону. Такі…
Президент Асоціації GPA Галина Хейло була запрошена на зустріч українського та польського бізнесу, в якій…
Центральні банки України та Польщі ще на рік продовжили дію угоди про можливість валютної підтримки…
З 1 квітня 2023 року набув чинності законопроєкт №4366, який передбачає легалізацію в Україні розрахунків…
Троян маскується під легальні сервіси та портали, що свідчить про високий рівень його небезпеки У…