Categories: Новини

Отримати доступ до Кредитного реєстру Національного банку можна буде дистанційно

Національний банк України планує надати дистанційний доступ до свого Кредитного реєстру. В умовах карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусу COVID-19, цей крок дозволить заявникам – населенню та юридичним особам – отримати інформацію з Кредитного реєстру Національного банку зручніше та швидше.

Заявник зможе отримати інформацію через запит до пошукової системи Кредитного реєстру. Верифікація даних фізичної особи може здійснюватися за допомогою системи BankID Національного банку або кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Фізична особа може підписати заяву на отримання інформації з Кредитного реєстру, що подається в електронній формі, особистим КЕП, юридична особа – кваліфікованим електронним підписом свого керівника.

При цьому, заява на отримання інформації з Кредитного реєстру може надаватися і на паперових носіях.

Особа, яка отримує таку інформацію за дорученням, повинна додати до заяви копію документа, що підтверджує її повноваження.

Відповідні норми містить проєкт змін до Положення про Кредитний реєстр Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 травня 2018 року № 50.

Для систематизації інформації для надання її до Національного Банку України, коментарі та зауваження до проєкту надіслати не пізніше 12.06.2020 року на електрону адресу Асоціації – info@uaps.com.ua.

 

Довідково

У 2018 році Національний банк створив централізований Кредитний реєстр. В реєстрі накопичується інформація про кредитні операції позичальників, заборгованість за якими становить понад 100 мінімальних заробітних плат перед одним банком.

Передавання банками до Кредитного реєстру інформації про боржників – фізичних осіб здійснюється відповідно до законодавства України, зокрема з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.

Позичальники, стосовно яких передані дані до Кредитного реєстру, також мають право отримувати з цього реєстру інформацію про себе і у разі незгоди з її змістом вимагати внесення змін до інформації.

На сьогодні в Кредитному реєстрі є інформація про понад 75 000 боржників – фізичних (48 000) та юридичних (27 000) осіб.

Система BankID НБУ дозволяє здійснювати електронну дистанційну ідентифікацію фізичних осіб. За її допомогою користувачі мають можливість безпечно отримувати віддалений доступ до адміністративних (державних), фінансових, комерційних та інших послуг.

Уже зараз у системі доступно більше 100 видів адміністративних та комерційних послуг. Система BankID налічує 38 учасників: 15 банків (ПриватБанк, Ощадбанк, Альфа-банк, ПУМБ, Monobank (Універсал Банк), OTP Bank, А-Банк, банк Альянс, банк ФОРВАРД, банк “Південний”, Кредобанк, Радабанк, Мотор-банк, банк Восток, Ідея Банк) та 23 небанківські установи (портали послуг).

 

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

«‎Тиск на бізнес під час війни – це постріл собі у ногу»‎: голова МПА Галина Хейло

До бізнесу потрібно ставитись не як до гусаків, яких треба общипувати, а як до курей,…

7 місяців ago

Поповнення карток готівкою через термінали з 1 серпня потребуватиме телефону – НБУ

З 1 серпня внесення готівки через термінали вимагатиме від платника ввести номер мобільного телефону. Такі…

1 рік ago

Президент Міжнародної Платіжної Асоціації долучилась до Україно-польського економічного форуму

Президент Асоціації GPA Галина Хейло була запрошена на зустріч українського та польського бізнесу, в якій…

1 рік ago

Польща продовжила дію валютної угоди із НБУ

Центральні банки України та Польщі ще на рік продовжили дію угоди про можливість валютної підтримки…

1 рік ago

В Україні легалізували розрахунки електронними грошима

З 1 квітня 2023 року набув чинності законопроєкт №4366, який передбачає легалізацію в Україні розрахунків…

1 рік ago

Власники Android-пристроїв під загрозою: вірус Nexus атакує програми для онлайн-банкінгу

Троян маскується під легальні сервіси та портали, що свідчить про високий рівень його небезпеки У…

1 рік ago