Categories: Новини

НБУ запрошує обговорити законодавчі пропозиції щодо реформування обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Національний банк України продовжує забезпечувати наближення українського ринку страхування до європейських стандартів. Так, регулятор підготував законодавчі пропозиції до нового Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”. Цей закон передбачається прийняти на заміну чинного закону, прийнятого ще 1 липня 2004 року.

Новий закон розробляється для виконання зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, зокрема щодо імплементації норм Євродирективи Motor Insurance 2009/103/ЄС. Це дасть змогу удосконалити регулювання на вітчизняному ринку “автоцивілки” та запровадити низку реформаційних змін.

Йдеться, зокрема, про:

  • врегулювання страхового випадку та отримання страхової виплати у страховика, з яким укладено договір “автоцивілки” (пряме врегулювання);
  • вільне ціноутворення та можливість урахування в ціні полісу безаварійного використання страхувальником транспортного засобу;
  • поступове (протягом семи років) підвищення страхових сум до  розмірів, передбачених Євродирективою 2021/2118 (1,3 млн євро) на одну потерпілу фізичну особу за шкоду, завдану здоров’ю і життю, та на один страховий випадок за шкоду, завдану майну;
  • запровадження регулярних страхових виплат потерпілій особі у разі її інвалідності внаслідок ДТП та особам, що були на утриманні потерпілої особи, у разі її смерті;
  • здійснення страхової виплати за пошкоджений транспортний засіб у розмірі витрат на його відновлення (виплати  без зносу на СТО);
  • скорочення строків розгляду заяви про страхове відшкодування тощо.

Також передбачено реформувати систему корпоративного управління Моторного (транспортного) страхового бюро України (далі – МТСБУ). Так, пропонується запровадити дворівневу модель управління МТСБУ (Загальні збори, Наглядова рада, виконавчий орган) із використанням кращої європейської практики побудови корпоративного управління моторних бюро.

Передбачається також запровадити прозору систему прийняття рішень у МТСБУ, дієву систему внутрішнього контролю, обов’язкове звітування перед регулятором та оприлюднення на сайті МТСБУ звітів щодо своєї діяльності, підтверджених незалежним аудитором.

Водночас передбачається посилити роль НБУ в контролі за діяльністю МТСБУ з можливістю впливу на призначення та відсторонення посадових та інших осіб, які відповідають за виконання ключових функцій МТСБУ.

Оскільки пропоновані зміни стосуються не лише представників страхового ринку, Національний банк запрошує всіх зацікавлених осіб взяти участь у зустрічі, де будуть презентовані законодавчі пропозиції, зокрема в частині концепції реформування системи корпоративного управління МТСБУ.

 

Olga

Share
Published by
Olga

Recent Posts

«‎Тиск на бізнес під час війни – це постріл собі у ногу»‎: голова МПА Галина Хейло

До бізнесу потрібно ставитись не як до гусаків, яких треба общипувати, а як до курей,…

8 місяців ago

Поповнення карток готівкою через термінали з 1 серпня потребуватиме телефону – НБУ

З 1 серпня внесення готівки через термінали вимагатиме від платника ввести номер мобільного телефону. Такі…

1 рік ago

Президент Міжнародної Платіжної Асоціації долучилась до Україно-польського економічного форуму

Президент Асоціації GPA Галина Хейло була запрошена на зустріч українського та польського бізнесу, в якій…

1 рік ago

Польща продовжила дію валютної угоди із НБУ

Центральні банки України та Польщі ще на рік продовжили дію угоди про можливість валютної підтримки…

1 рік ago

В Україні легалізували розрахунки електронними грошима

З 1 квітня 2023 року набув чинності законопроєкт №4366, який передбачає легалізацію в Україні розрахунків…

1 рік ago

Власники Android-пристроїв під загрозою: вірус Nexus атакує програми для онлайн-банкінгу

Троян маскується під легальні сервіси та портали, що свідчить про високий рівень його небезпеки У…

1 рік ago